Translate

Cetatea ARGAMUM sau ORGAME

Am plecat din Histria si ne-am intors pana la Tariverde si acolo am facut dreapta, spre Babadag. Dupa vreo 35 km am facut dreapta spre Geamurlia de Jos si am mers 18 km pana la Jurilovca. Aici mergeti mergeti drept si cu viteza foarte mica este un drum foarte rupt. La un moment dat exista un indicator pentru Rezervatia Cap Dolosman. Urmati drumul. Dupa vreo 2 km de mers pe un "drum al gunoaielor", dar deosebit de frumos ca peisaj, ajungeti la cetate. Un loc mirific. Cetatea greco-romana se afla pe malul Razim si este prima asezare antica din Romania mentionata de un izvor scris al antichitatii. Cand am fost noi se incerca reluarea sapaturilor arheologice de aici. Speram sa reuseasca sa o duca la final, deoarece este un loc deosebit si merita o preocupare cat de mica pentru conservarea acestor vestigii. Din pacate au mai fost facute sapaturi dar au fost oprite ceea ce a dus la reingroparea unor ziduri dezvelite. Un alt loc deosebit de frumos si pentru care nu sunt bani pentru a fi pus in valoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu