Translate

Agapia

Am plecat din Varatec si ne-am intors spre Targu-Neamt, iar cu vreo 2 km inainte de Targu-Neamt, am facut stanga spre Agapia. De aici am mai mers 5 km.
Manastirea dateaza din 1885 si ceea ce conferă o deosebită valoare manastirii sunt frescele pictate de Nicolae Grigorescu, pe atunci în vârstă de numai 20 ani. Invaziile cotropitorilor au avut urmări dezastruoase pentru mănăstire. In timpul restaurarile au fost aduse modificari.
In afara manastirii se afla casa scriitorului Alexandru Vlahuţă (o chilie în care locuia scriitorului când venea în vizită la mănăstire), transformată în 1966 în muzeu memorial. Din pacate "maicele" au fost "foarte amabile", asa ca ne-am ales numai cu o vizitare a imprejurimilor. Sa nu uitam ca traim in Romania si "noroc" ca exista "persoane" sa ne mai aduca aminte - mai ales in asemenea locuri, unde ar trebui sa gasesti mult mai mult bun simt. Din pacate exista asemenea persoane in asemenea locuri unde nu ar trebui sa existe. Si unul dintre ele este acest loc.
Am plecat spre Izvorul Muntelui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu