Translate

Manastirea Rasca

Am facut drumul inapoi de la Manastirea Slatina pana la Cornu Luncii si de aici am facut dreapta spre Falticeni. Am incercat sa evitam drumurile rupte. De la Falticeni am facut dreapta spre Targu Neamt. Dupa vreo 12 km am facut dreapta spre Rasca. De aici am mai facut vreo 10 km.
Biserica mănăstirii este una dintre bisericile medievale din nordul Moldovei pictate în exterior, fiind singura pictată în stil bizantin.
Revenit pe tronul Moldovei în anul 1541, domnitorul Petru Rareş a hotarat sa se construiasca pe un deal aflat dincolo de raul Rasca o alta manastire, unde să mute intreaga obste de la Bogdanesti.
Cand turcii şi tătarii au invadat Moldova, la apropierea lor de Manastirea Rasca, calugarii au coborat clopotele din turn si le-au aruncat in iazul din fata manastirii, ca nu cumva sa le ia paganii pentru a face gloante din ele. Apoi au fugit prin păduri pentru a se adăposti. Manastirea a fost pradata de tatari, ea ramanand in ruina timp de aproape 40 ani.
Intre anii 1611-1617, marele vornic al Tarii de Jos, Costea Bacioc, sotia sa, Candachia si fiica lor, Tudosca, a pus la dispoziţie averea sa pentru refacerea complexului manastiresc. Cu aceasta ocazie au fost efectuate si lucrari de extindere, schimbandu-se radical infatisarea biserici lui Petru Rares, devenind una dintre cele mai reprezentative asezari monahale din trecutul Moldovei.

Am plecat spre Targu-Neamt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu